Історія компанії розпочинається в 1990 році в українській Одесі. В серці міста, на Грецькій, 23, розташовується підвальний комісійний магазин «Жан», одна з наймодніших торгових точок Одеси. Там пропонуються різні дефіцитні для останнього року СРСР товари: побутова техніка, одяг, взуття, аксесуари, ювелірні вироби тощо. Олексій Радян, на той час 19-річний спортсмен і студент факультету фізичного виховання ПНПУ ім. Ушинського, постачає в цей легендарний комісійний парфумерію на реалізацію.
Історично назва компанії «Жан» походить від абревіатури ЖАН, яка склалася внаслідок злиття перших літер імен засновників комісійного магазину: Жені, Александра, Наума.
1994-го року Олексій Радян з компаньйонами купує магазин «Жан» як бізнес. У 1997 році Олексій стає вже повноправним одноосібним власником компанії «Жан». Він переформовує крамницю, обравши формат спеціалізованого парфумерного- косметичного магазину.
В кінці 1990-тих в Україні започатковується офіційна парфумерно-косметична дистрибуція. «Жан» одним з перших починає співробітництво з офіційними представниками люксових брендів: Chanel, Dior, Guerlain, Estēe Lauder, Lancôme, Shiseido та іншими.
З 2000 по 2008 роки відкриваються ще три магазини «Жан» в Одесі, один в Миколаєві й два в Києві. Загалом мережа розростається до шести магазинів. Діяльність компанії «Жан» з 1997 року зосереджується на роздрібній торгівлі парфумерією та косметикою luxury-сегменту.
У 2001 році «Жан» глобально реконструює свій перший магазин, що на Грецькій, 23. З маленької підвальної крамнички виростає найпросторіший на той час в Україні дворівневий сучасний парфумерний стор площею 270 квадратних метрів.
2006-го року «Жан» починає випускати журнал «Модно» – перше в Україні спеціалізоване корпоративне видання друком. «Жан» має випереджальний доступ до інформації та новинок, унікальний багаторічний інсайдерський досвід у галузі та професійних журналістів й авторів з б'юті-досвідом у штаті. Журнал «Модно», багаторічний переможець та призер конкурсів корпоративних медіа України, стає одним з найважливіших комунікаційних каналів з просвітницькою місією та однією з конкурентних переваг. Журнал «Модно» працює і на міжнародних парфумерних виставках як визитівка компанії «Жан», демонструючи її успіх, актуальність та експертизу.
Глобальна фінансова криза 2008 року змусила рятувати компанію, кардинально зміщуючи фокус. На цей момент в Україні склалася жорстка конкуренція серед парфумерних ритейлерів, які, по суті, пропонували клієнтам один і той самий продукт. Дистрибутори ж відкрито грали на руку ключового монополіста ринку. Ситуаційний успіх можна було отримати через PR-інвестування, сервіс, мотиваційність персоналу. 2008 рік продемонстрував, що ця стратегія крихка й недосконала. Потрібно було вирізнятися концептуально, ідейно.
Маючи безпрецедентну для України експертизу в сфері парфумерії та бʼюті, «Жан» наважується у 2009 році відкрити свій перший магазин нішевого формату у Києві в ТЦ «Домосфера» – Жан niche concept. Українці вперше познайомилися з ароматами таких знаних тепер нішевих трендсетерів як Byredo, Nasomatto, Xerjoff, Clive Christian, MDCI Parfums, Creed, Penthaligons тощо.
Жан niche concept в київській «Домосфері» виявився настільки дійсно успішним і сміливим парфумерним проєктом, що впродовж наступних кількох років компанія переформатує під нішевий концепт решту своїх крамниць. Деякі магазини, які не підійшли під формат, довелося закрити.
Асортимент цікавих нішевих брендів значно росте. Починаючи з відкриття першого нішевого «Жану», портфель компанії вдало поєднує комерційні та андерграундні нішеві бренди, авторську парфумерію, старовинні парфумерні будинки, косметичніспа- та лайфстайл- компанії, професійні косметичні марки, бренди аромадизайну: Puredistance, By Terry, Roja Parfums, Pantheon Roma, Fueguia 1833, Ormonde Jayne, Nicolaï Parfumeur Createur, Orto Parisi, Andy Tauer, M. Micalleff, Aedes de Venustas, Widian, Nishane, Ligne St Barth, Culti, Baobab та багато інших.
Через кілька місяців після відкриття Жан niche concept в «Домосфері» Україну відвідав за запрошенням компанії Енді Тауер (Andy Tauer), культовий інді-парфумер з Швейцарії з незабутньою презентацією бренду. Це був перший візит в Україну справді зіркового парфумера. Відтоді нашу країну відвідали близько 30 іменитих парфумерів та перших осіб нішевих брендів-партнерів. Компанія починає активно проводити яскраві презентації ароматів, брендів, корпоративні свята, залучуючи медіа, відомих гостей, парфумерне комʼюніті нашої країни і даруючи ексклюзивні подарунки клієнтам. Це стало з одного боку особливістю «Жану», з іншого – суттєво вплинуло на популяризацію нішевого руху в Україні.
Сьогодні в портфоліо «Жану» понад 60 парфумерних нішевих брендів, понад 20 марок по догляду за обличчям, тілом, волоссям, декоративною косметикою, аксесуарами та аромадизайну. Жан niche concept стає очевидним трендсеттером в царині нішевої парфумерії в Україні.
Обравши нішевий формат, «Жан» стає незалежною від локальних дистрибуторів, українською мережею парфумерних магазинів. Стало зрозуміло, що цей бізнес має довготривалі перспективи.
Станом на зараз мережа нараховує 16 магазинів. Попри війну в планах відкриття ще кількох крамниць в нових для «Жану» містах України. На сьогодні магазини Жан niche concept успішно функціонують, окрім Києва та Одеси, в Харкові, Дніпрі, Львові та
Миколаєві. Кожен магазин Жан Niche Concept має власне обличчя, дизайн та особливу атмосферу. Навіть за воєнних умов «Жан» лишається однією з найбільших нішевих мереж у світі.
Під час війни «Жан» відкрив європейський склад для тих своїх клієнтів, хто став релокантом, хто покинув нашу країну. У «Жана» зʼявилася можливість обслуговувати їх за межами України.
Успіх Жан niche concept як наймоднішого парфумерного проєкту країни базується на трьох основних елементах: портфоліо, люди та культура. Люди – головний актив компанії. Команда «Жану» – від консультантів до топ-менеджерів – справжні б'юті-гуру, носії унікальної культури та стандартів Жан niche concept. Деякі спеціалісти співробітничають з «Жаном» десять і більше років, а деякі – навіть більше двадцяти. Ставка на персональний підхід робить сервіс компанії людянішим, а управління чи прийняття рішень швидким і, якщо потрібно, імпровізованим. У цьому перевага перед великими бюрократизованими компаніями.
Еліна Світоліна – найуспішніша спортсменка в історії українського тенісу, третя ракетка світу в рейтингу WTA у 2017, 2018 та 2019 роках, бронзова призерка Літніх Олімпійських ігор в Токіо та принагідно бʼюті-партнерка Жан niche concept з 2011 року. Еліна – амбасадорка UNITED24. Це платформа, яка збирає пожертви на допомогу Україні під час війни.
Про засновника
Автором нішевої концепції «Жан», ідеологом проєкту та його засновником є Олексій Радян.
«Мені пощастило в житті: моя робота – моє найщиріше захоплення. Воно на все життя. І воно, сподіваюся, згодом стане сімейним бізнесом. Недарма мого старшого сина звати Жаном. Жан – це імʼя. Мій сімейний бізнес – це ж не тільки рідні. Це ще й наші клієнти та люди, які довго працюють в компанії. Я зібрав чудову команду однодумців. Нам усім зрозуміло, чому ми разом і куди йдемо.».
Олексій Радян – одесит, бізнесмен, поліглот, прихильник ЗСЖ, відомий спортивний ініціатор.
Протягом 25 років спонсорує баскетбольну команду «Жан», є учасником українських та міжнародних пів марафонів та марафонів, запливів Oceanman. Очолює Одеський тенісний клуб, найбільшу в Україні аматорську тенісну лігу. Опікується юною шахматисткою Наталією Мовчан. Грає в чемпіонатах області з шахів та навчає грі. Учасник закритого Одеського бізнес-клубу, одного з найбільших бізнес-комʼюніті країни. Під час війни ця бізнес-спільнота активно допомагає фронту. Ментор в міжнародній бізнес-спільноті Board. Очолює команду «РС» в інтелектуальній грі Що?Де?Коли? Виховує двох синів: 15-річного Жана та 5-річного Василя.
Провівши переговори з кількома десятками своїх постачальників, я отримав величезну підтримку своєму рішенню. І не тільки підтримку, а й пропозицію: один із партнерів запропонував мені частину власного складу. Наш асортимент формує дуже крута підбірка брендів. Отож, ми прагнемо, щоб вона так само легко була доступною для вас, як це було і в Україні.